Οι μετρήσεις πεδίου αποτελούν τμήμα της διαδικασίας κατασκευής. Η κατασκευή των σηράγγων της Εγνατίας οδού ανέδειξε τη διαφορετικότητα των μετρήσεων των εδαφικών μετακινήσεων στα κατακερματισμένα ασβεστολιθικά υλικά από την βιβλιογραφική εμπειρία σε αργιλικά και γενικά διαφορετικά υλικά. Ο έλεγχος των μετρήσεων και η συμβολή τους στη διαδικασία και τα στάδια κατασκευής ήταν καθοριστικής σημασίας. Η επεξεργασία αντίστοιχων μετρήσεων κατά την κατάσκευή των σταθμών του μετρό στον Ελλαδικό χώρο επεξέτεινε την υπάρχουσα εμπειρία σε ένα μεγάλο εύρος εδαφικών υλικών και μαλακών βράχων. Στο εργααστήριο ο μεγάλος αριθμός των μετρήσεων χρησιμοποιείται για την πρόβλεψη μετακινήσεων και την εκτίμηση επικινδυνότητας κατά την εκσκαφή σηράγγων σε παρόμοια υλικά μέσω αναλύσεων με νευρωνικά δίκτυα.
Η ανάπτυξη νέων μετρητικών διατάξεων για μετρήσεις πεδίου αποτελεί αντικείμενο έρευνας στο εργαστήριο. Μετρητές που βασίζουν τη λειτουργία τους σε χαμηλής αξίας αισθητήρες MEMS (MPU-6050) έχουν βαθμονομηθεί επιτυχώς για την μέτρηση κλίσεων και εγκάρσιων μετακινήσεων με δυνατότητα τηλεματικών μετρήσεων μέσω μικροεπεργαστού Raspberry Pi-3B+ και λογιαμικών όπως το Python.
Η ευρεία χρήση της μεθόδου ενίσχυσης φυσικών και τεχνητών επιχωμάτων σε αυτοκινητόδρομους προσφέρει πρακτικές εφαρμογές που προσομοιώνονται στο εργαστήριο με προγράμματα πεπερασμένων στοιχείων αλλά και δοκιμές μικρής κλίμακας. Διερευνώνται προβλήματα όπως, η συσσώρευση πιέσεων νερού ή η ροή πίσω από τοίχους ενισχυμένης γης στη φάση λειτουργίας τους.